loading...
نکات آموزشی زندگی
نکات آموزشی زندگی بازدید : 27 چهارشنبه 19 شهریور 1399 نظرات (0)

به نظر شما از چه زمانی می توانیم شروع به یادگیری زبان بپردازیم؟ سن شروع یادگیری زبان از چه زمانی است؟ این سوالاتی است که حتما ذهن شما را هم درگیر کرده. با ما همراه باشید تا در ادامه به پاسخ سوالات خود برسید. 

والدین اغلب به دنبال پاسخی مناسب برای این سوال هستند که بهترین زمان برای یادگیری زبان دوم چه سنی است. آموزش زبان دوم که برای ما فارسی زبان‌ها انگلیسی، آلمانی و فرانسه یا هر زبان دیگری می‌تواند به شمار آید از مباحث بسیار چالش برانگیزی بوده است که توجه دانشمندان متعددی را به خود معطوف داشته است.

برخی دانشمندان تفاوتی میان آموزش زبان اول (مثلاً فارسی) و زبان دوم (مثلاً انگلیسی) قائل نیستند و اعتقاد دارند انسان زبان دوم خود را نیز همانند زبان اول فرا می‌گیرد و این درحالی است که بعضی دیگر از زبان شناسان دیدگاهی کاملاً متفاوت ارائه کرده‌اند. در این میان نوام چامسکی زبان‌شناس و نظریه‌پرداز امریکایی فرضیه «دستگاه اکتساب زبان» (Language Acquisition Device) را مطرح کرد.

بر اساس این نظریه کودکی که به دنیا می‌آید به‌صورت ذاتی نوعی توانایی برای یادگیری زبان در اختیار دارد که به او کمک می‌کند به سرعت زبان مادری‌اش را بیاموزد.

در این میان مبحثی باعنوان «دوره بحرانی» (Critical Period) مطرح می‌شود که اشاره دارد به محدوده سنی که انسان در اوج آمادگی لازم برای یادگیری زبان دوم قرار دارد. زبان شناسان مشهوری همچون براون، لارسن – فریمن و لانگ اعتقاد داشتند زبان‌آموز در محدوده «دوره بحرانی» با سرعت و سهولت بالایی می‌تواند زبان دوم را یاد بگیرد. این دوره محدود به آغاز تولد تا بلوغ است.

زبان آموزانی که پس از دوره بحرانی، حدود ۱۰ تا ۱۲ سالگی، اقدام به یادگیری زبان دوم می‌کنند بدون شک با مشکلاتی مواجه خواهند شد که بارزترین آنها نداشتن توانایی در ارائه لهجه بومی و صحیح است (براون ۱۹۹۴).

پایه و اساس این فرضیه مبتنی بر تحقیقات نورولوژیک است. براساس این تحقیقات مغز انسان پس از دوران بلوغ تقسیم بندی می‌شود و اختصاص‌سازی در مغز صورت می‌گیرد.

 

 

منبع مقاله = دوره تافل در شهرک غرب  آکادمی ایده آل

 
نکات آموزشی زندگی بازدید : 31 سه شنبه 18 شهریور 1399 نظرات (0)

سوله خرپایی از جمله یکی از انواع سوله بوده که به نسبت سایر انواع سوله هایی که به عنوان محلی برای ذخیره سازی و یا گسترش کارگاه های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند دارای ویژگی های بیشتری است که در ادامه به شرح این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

سوله‌ها امروزه به یکی از مهمترین ارکان راه اندازی یک واحد تجاری و یا محلی مناسب برای گسترش تجارت تبدیل شده‌اند و به همین علت مورد توجه بسیاری از شرکت های مربوط به ساخت سازه های فلزی هستند. با توجه به افزایش استقبال از ساخت و تولید و اجاره سوله خرپایی می توان گفت این سازه فلزی هم اکنون پر رونق ترین سوله موجود در ایران است.

سوله خرپایی دارای ویژگی های بخصوص و مزایای بسیاری بوده و در مقایسه با انواع سوله تیرورقی و سوله یو بی ام کمترین محدودیت ممکن را دارا است. بسیاری از معماران و مهندسان این عرصه سوله خرپایی را به عنوان یک سازه بدون محدودیت معرفی می کنند و عقیده دارند تکنولوژی قرن بیست و یکم به راحتی قادر به یافتن یک جایگزین بهتر و مناسب تر از سوله خرپایی برای بسیاری از واحدهای تولیدی اعم از صنعتی و غیر صنعتی نخواهد بود.

انواع سوله خرپایی

سوله خرپایی با استفاده از طراحی اسکلت بدنی چارپایان و با استفاده از قوطی های پروفیل به مرحله اجرا می رسد و با توجه به نحوه قرار گیری پاها، استحکام فوق العاده ای در برابر نیروهای رانشی همچون پس لرزه و حتی زمین لرزه دارد. طراحی آن توسط تیم های کاملا حرفه ای متشکل از مهندسین متخصص و گرافیست های متبحر با توجه به علوم هندسی صورت گرفته و به تایید سازمان های مربوطه می رسد.

در واقع این سوله یک سازه فلزی بدون محدودیت طراحی و بدون محدودیت متراژ در ساخت دهانه بوده و در بخشی از اسکلت فلزی خود استفاده از فولاد را برای استحکام مطمئن و مبتنی بر قواعد رعایت امنیت بکار گرفته است و در مقابل دیگر ارکان سازه را با هدف کاهش هزینه های ساخت به صورت سبک راه اندازی نموده و در نهایت یک سوله مناسب با قابلیت جابجایی را خلق کرده است.    

 

 

 

همچنین شما می تواندی جهت مطالعه ادامه مقاله سوله خرپایی اینجا را کلیک نمایید.

 

 
نکات آموزشی زندگی بازدید : 49 دوشنبه 17 شهریور 1399 نظرات (0)

چرا در دوران بارداری باید بیشتر از همیشه موز مصرف کرد؟ خوردن موز در این دوران چه فوایدی برای زن باردار و جنین دارد؟ آیا مصرفموز در دوران بارداری عوارضی هم دارد ؟ اگر باردار هستید و علاقه زیادی هم به موز دارید این مطلب را حتما بخوانید.

 

چرا زنان باردار باید موز بخورند؟

موزیک میوه کامل است و در همه فصل سال پیدا می‌شود. موز سرشار از انواع ویتامین، کلسیم، پروتئین و اسید فولیک است. یعنی به تنهایی می‌تواند بیشتر نیاز بدن یک زن باردار را تامین کند. زمانی که شما جهت مشاوره و ویزیت به نزد ماما خوب در تهران بروید حتما به شما توصیخ می کند تا در طول دوران بارداری خود موز میل نمایید.

  • موز باعث افزایش هموگلوبین می شود

خوردن موز در بارداری

  • موز تهوع صبحگاهی را کم می کند
  • موز به رشد مغز جنین کمک می کند
  • موز به درمان یبوست کمک می کند
  • موز باعث تقویت استخوانهای جنین می شود
  • موز به تقویت سیستم ایمنی جنین کمک می کند
  • موز باعث افزایش مادر می شود

فواید خوردن موز

  • موز به درمان فشار خون بالا کمک می کند
  • موز قند خون و کلسترول را کنترل میکند
  • موز باعث کاهش استرس بارداری می شود
  • موز از بیماریهای جنین جلوگیری می‌کند

 

 
نکات آموزشی زندگی بازدید : 35 شنبه 15 شهریور 1399 نظرات (0)

عللی که باعث شده اند دکتر سیمین ظفردوست جزو بهترین فوق تخصص های نازایی در تهران باشد، تجربه، توان و به روز بودن علم ایشان است.  ایشان با جدیدترین روش های روز دنیا و با بیش از ۱۰ سال سابقه درمان نازایی و پژوش هایی مختلف در درمان ناباروری جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین فوق تخصص های نازایی در تهران ثابت کرده اند.

متخصص زنان کیست ؟

یک متخصص زنان و زایمان کسی است که به صورت عملی و تئوری تمام  دوره های مربوط به بیماری ها و جراحیهای زنان و زایمان را آموزش دیده و سپس فارغ التحصیل می شود. این پزشکان در امتحان بورد کشوری شرکت می کنند.

بهترین فوق تخصص زنان و دکتر خوب ناباروری

حتما شما در شهر تهران می توانید بهترین فوق تخصص ناباروری در تهران را پیدا کنید. یک فوق تخصص زنان خوب دارای شرایط و ویژگی ها و عملکردهای مطلوبی نسبت به بیماران خود دارد.

اولین کاری که برای افراد بسیار مهم است این است که بهترین فوق تخصص زنان در تهران باید بهترین نوع تشخیص بیماری های زنان را ارائه دهد. بنابراین تجربیاتی که یک فوق تخصص زنان دارد بسیار مهم است.

شرایط کار یک متخصص معمولا مشخص است و یک دکتر خوب ناباروری حتما دارای بورد تخصصی است. در این مقاله یکی از کارهای مهمی که بهترین فوق تخصص مامایی در تهران به طور معمول انجام می دهد برای شما شرح داده خواهد شد.

 

 

لینک منبع = وب سایت خانم دکتر سیمین ظفردوست

نکات آموزشی زندگی بازدید : 33 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)

اندازه لباس ایمنی باید متناسب با بدن باشد، استفاده از لباس کار گشاد یا تنگ، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. جنس الیاف به کاربرده شده در تولید لباس ایمنی، نیز بسته به کاربردی که دارد، متفاوت است. این الیاف می تواند طبیعی، مصنوعی یا شیمیایی باشد. مشخص است که  الیاف طبیعی تر  تبادل حرارتی بهتر و بالاتری دارند. در زیر انواع الیاف را بر اساس کاربرد آن دسته بندی کرده ایم:

 

الیاف پشم و پنبه : این الیاف ر کنار راحتی ،سازگاری لازم را با تغییرات دما دارند.

الیاف داک: برای کار در سطوح خشن و زبر از این الیاف استفاده می شود تا مقاومت لازم در مقابل سایش و برش را داشته باشد.

الیاف پلیمری،پلاستیک و نئوپرن: این الیاف در هنگام کار با مواد شیمیایی کاربرد دارد.

الیاف کاغذی : الیاف کاغذی برای تولید لباس یکبار مصرف و محافطت در مقابل ذرات غیر شیمیایی و غیر مذاب استفاده می شود.ا

چرم: ستفاده از چرم :استفاده از چرم در حین جوشکاری قطعات فلزی، محافظت لازم را برای بدن ایجاد می کند.

 

انواع لباس های ایمنی 

 

لباس کار مناسب، علاوه بر ایجاد نظم و تمایز بین کارکنان، تضمین کننده سلامتی و ایمنی کارکنان می باشد. که ما در زیر نمونه هایی از آن را معرفی می کنیم.

 

  • لباس کار نسوز 
  • لباس کار ضد حریق 
  • لباس کار ضد اشعه 
  • لباس های حفاظت در مقابل مواد شیمیایی
  • لباس های حفاظت در مقابل صدمات مکانیکی 
  • لباس های پیشگیری از خطرهای احتمالی
  • لباس کار ضد میکروبی 
  • لباس کار محافظ در مقابل پاشش مواد مذاب 
  • لباس کار بری کار در محیط آلوده
  • لباس کار گرم کننده 
  • لباس هایی کلین روم
منبع مقاله = لباس ایمنی سایت پرتو راشا
نکات آموزشی زندگی بازدید : 59 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)

ساخت استخر چندین مرحله دارد :

۱- انتخاب مکان مناسب برای ساخت

۲- بلوک چینی استخر

۳- صاف کردن کف استخر

۱- انتخاب مکان مناسب برای ساخت

اگر در حیاط ویلا میسازید حتما محیط از نظر ویوو خانه در نظر بگیرید. برای ساخت استخر  ابعاد استخرتان را روی کاغذ بکشید از هر قسمت ۵۰ سانت تا یک متر به دیواره هاتون اضافه کنید. مثلا در نظر دارید ۴در ۸ بسازید، ۵ در ۱۰ بکنید یا ۶ در ۱۰. تا موقع ریگلاژ کار به مشکل بر نخورید. برای ساخت استخر خانگی  ارتفاع کار را هر چقدر در نظر بگیرید ۳۰ سانت  بیشتر بکنید چون بتون ریزی و ارماتور بندی و شیب بندی  ۳۰ سانت  ضخامت دارد.

ساخت استخر

۲- بلوک چینی استخر

حالا نوبت به بلوک چینی ساخت استخر می رسد. در این مرحله استخر تان را باید بلوک چینی بکنید تا قالب استخر تون دربیاد و شکل اولیه را به خود بگیرد، مثلاً اگر شما میخاهید استخر ۴در ۸ بسازید، از طرف ۵۰ سانت به استخرتان اضافه کنید.  یعنی قسمتی که ۸ متر هست نه متر شود. و اون قسمتی که چهار  متر هست، ۵ متر بشود. چون بعد از بتن ریزی و بلوک چینی ۵۰ سانت  از هر طرف به استخر اضافه می شود.

 

۳- صاف کردن کف استخر

بعد از بلوک چینی آموزش استخر خانگی کف استخر را صاف کرده و یک بتن مگر بریزید. بعد از این مرحله می توانید میلگرد بافی بکنید. معمولا برای ساخت استخرهای خانگی از میلگرد ۱۲ استفاده میشود. فاصله میلگرد تا ۲۵ در ۲۵ انجام شود موقع بافتن میلگرد حتما از دیوارها ۵ سانت فاصله بگیرید. بعد از این که لایه اول میلگرد را انجام دادید شروع می‌کنید به لوله کشی ورودی خروجی های استخر خانگی و برق کاری ها …

 

آموزش ساخت استخر

در آموزش ساخت استخر لوله کشی ها و برقکاری ها توجه بیشتری بکنید چون که بعداً نمی‌شود به استخر لوله اضافه کرد و برقی اضافه کرد. تمام برق هایی که برای ورودی داخل استخر اضافه می شود باید برق ۱۲ ولت باشد مثل نور پردازی ها و برق های روشنایی.

نکته مهم در آموزش ساخت استخر

هیچ وقت در مراحل ساخت استخر از بغل دیواره ها کابل برق را به بیرون استخر انتقال ندهید چون آب بندی نمیشود حتما باید لوله های برق داخل بتون اصلی تا بالای دیوار قرار بگیرد.

بعد از اینکه برقکاری استخر خانگی انجام شد و مرحله دوم میلگرد انجام شد. اگر استخر تان سر ریزی هست که هیچ، ولی اگر استخر تان سر ریزی نیست باید اسکیمر در این مرحله نصب شود به این منظور باید لوله کشی های اسکیمر و خود اسکیمر در محل قرارگیری خروجی چربی گیر قرار گیرد.

ساخت استخر

توجه:

در این بخش آموزش ساخت استخر فراموش کردم بالاتر توضیح بدم. بتن استخر در دو مرحله ریخته میشود. قبل از بتون ریزی از واتر استاپ استفاده کنید. اول کف استخر با بتن ایزوله ۴۰۰ به ضخامت ۲۰ سانت بریزید. بعد قالب بندی کنید کاسه های چراغ و سر لوله ها را دقت کنید در جای خودش دقیق قرار بگیرد بعد بتن ۴۰۰ ایزوله را به قالب تزریق کنید.

 

 

شما می توانید برای مطالعه ادامه آموزش ساخت استخر+هزینه اینجا را کلیک نمایید.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 186
  • بازدید سال : 996
  • بازدید کلی : 3,638