loading...
نکات آموزشی زندگی
نکات آموزشی زندگی بازدید : 33 سه شنبه 25 شهریور 1399 نظرات (0)

سوله سبک از جمله دیگر انواع سوله به شمار می شود که به علت استفاده از متریال های سبک تر در ساخت آن از نظر میزان وزن نهایی سوله نسبت به سایر انواع سوله سبک تر بوده و از این نظر مزایای بسیاری را به همراه دارد که در ادامه در رابطه با آنها بیشتر توضیح خواهیم داد

سوله نوعی اسکلت فلزی است که با اهداف مختلف تجاری، صنعتی، دامداری، ورزشی، انباری و ... ساخته می شود. امروزه انواع مختلفی از این اسکلت های فلزی طراحی شده اند و سازه های سبک تا سنگین را شامل می شوند. سوله های سنتی در سالیان اولیه طراحی و ساخت خود یک سازه بسیار سنگین با استفاده از آهن آلاتی همچون فولاد بودند اما با گذر زمان به سمت سازه های سبک همچون ورق های گالوانیزه و یا لوله های فلزی رهسپار شد و اقسام مختلفی از سوله سبک را خلق نمود.

سوله سبک یک سازه مدرن است

همانگونه که اشاره شد سوله های سنتی وزن بسیاری داشتند و این امر هزینه های نهایی مربوط به ساخت و ساز سوله را بسیار افزایش می داد. دنیای مدرنیته همواره به دنبال راهی جهت کاهش هزینه هاست. بنابراین در راستای چنین هدفی اقدام به ساخت انواع سوله سبک با طرح های ویژه نموده است. سوله سبک لوله ای و یا سوله لوله ای یکی از اقسام سازه های فلزی مدرن است که با هدف کاهش جدی هزینه ها و افزایش سرعت در ساخت و ساز سوله طراحی گردید.

سوله لوله ای چیست؟

سوله لوله ای اصطلاح فنی و مهندسی سوله سبک است. لوله یک سازه فلزی می باشد که در نگاه اول سنگین به نظر می رسد اما با توجه به خالی بودن فضای داخلی آن قابلیت استفاده در سازه های سبک را دارد. سوله لوله ای با عنوان سوله فوق سبک نیز شناخته می شود. تقریبا می توان ادعا نمود که هم اکنون یک سوله و سازه فلزی سبک تر از اسکلت لوله ای در عرصه سوله سازی وجود ندارد به همین علت آن را سوله فوق سبک نیز می نامند. این سوله با عنوان سوله سیلندری نیز شناخته می شود.

مشخصات سوله لوله ای

در خصوص مشخصات کلی سوله سبک و یا سوله لوله ای می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

-          سقف سوله سبک به صورت شیب دار طراحی می شود.

-          در صورتی که دهانه سوله سبک از 70 متر کمتر باشد، می توان بدون استفاده از ستون، دهانه را طراحی نمود.

-          حداکثر اندازه یک دهانه در سوله سبک، 90 متر است و در این صورت باید از ستون برای دهانه سوله استفاده کرد.

-          سوله سبک بدون استفاده از دستگاه های جوش و دوخت اجرا می شود.

-          در این سوله امکان باز و بسته کردن اسکلت و دیواره ها وجود دارد.

-          در این سازه از ستون های لوله ای منفرد استفاده نمی شود و بنابراین فضای کمتری اشغال میگردد.

-          دیواره های سوله را می توان به وسیله آجر، بلوک و ساندویچ پنل اجرا کرد.

-          امکان مقاوم سازی سقف با استفاده از سازه های سبک همچون ورق های فلزی وجود دارد.

طراحی، ساخت و اجرای سوله سبک

قطعات سوله سبک را در مکانی غیر از محل احداث سوله می سازند و سپس در مکان مورد نظر به یکدیگر متصل می کنند. برای ساخت این سوله از فناوری های نوین همچون فناوری UBM ویا فناوری KSPAN استفاده می شود. این دو نوع تکنولوژی در زمره دستاوردهای مدرن محسوب شده و تاثیر بسیار زیادی بر کاهش هزینه های ساخت و ساز سوله و افزایش سرعت ساخت و اجرای آن داشته اند. با توجه به اینکه در ساخت سوله لوله ای از پیچ و مهره جهت اتصال قطعات سازه استفاده می شود، عملیات مربوط به اجرای سوله در مدت زمان اندکی صورت می گیرد.

مزایای سوله سبک

این سوله تنها اسکلت فلزی است که قابلیت نصب جرثقیل سقفی را دارد. هیچ کدام از انواع سوله های شناخته شده تا امروز از چنین قابلیت ویژه ای برخوردار نبوده اند. با توجه به سقف شیب دار و  قوسی شکل، سوله سبک قابلیت بسیار زیادی در مقابل زلزله دارد و همچنین از درصد مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط جوی نامناسب برخوردار است. علاوه بر این سوله سبک در مدت زمان اندکی ساخته می شود. برای ساخت یک سوله معمولی با ابعاد متوسط، یک مدت زمان پانزده روزه مورد نیاز است و این امر تاثیر بسیاری در کاهش هزینه های نهایی سوله دارد.

 

اجاره سوله سوله یاب

خرید سوله سوله یاب

فروش سوله سوله یاب

اجاره انبار سوله یاب

فروش دستگاه صنعتی سوله یاب

رهن و اجاره سوله سوله یاب

منبع = سوله یاب www.soleyab.com

 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 168
  • بازدید سال : 978
  • بازدید کلی : 3,620